Miliarda lidí nemá přístup k nezávadné vodě, 5000 jich denně zemře; miliarda lidí hladoví, 40% orné půdy dlouhodobě ztratilo svou kvalitu; každý rok zmizí 13 milionů hektarů deštného pralesa; živočišné druhy vymírají 1000x rychleji než je přirozené tempo; 3/4 lovišť ryb jsou zcela vyčerpány, nebo vysoce ohroženy; ledovce ztratily za posledních 40 let 40% své hmoty; do roku 2050 se z důvodu klimatických změn přestěhuje možná 250 milionů lidí --> Zdroj: Dokument: Domov, stažení, Diskuze
MojeCO2.cz - Kalkulačka a tipy pro snížení emisí CO2
Jsou elektromobily skutečně šetrnější k životnímu prostředí?
Diskuzní fórum na téma příroda, zahrada, zvířata a podobné
Předmět příspěvku: Jsou elektromobily skutečně šetrnější k životnímu prostředí?
Napsal: stř 16. srp 2017 11:41:08
600+ příspěvků
Registrován: ned 14. pro 2008 20:21:52 Příspěvky: 2522
Hodnocení:0 (50%)
Dobrý den,
když slyším o elektromobilech uváděných jako ekologicky šetrném způsobu dopravy, tak mohu mít pochyby zda je ekologicky šetrnější když se musí vyrábět a recyklovat ten monočlánek a elektřina pro něj vyrábět 50% z fosilních paliv.
Ale níže je vidět, že pokud se započte úspora emisí za životnost elektro-auta, tak ve výsledku opravdu je úspornější.
PS: Ekologicky nejšetrnější je pravděpodobně použít ojeté auto a vyměňovat nefunkční díly. Jelikož nejde jen o uhlíkovou stopu (CO2 skleníkový plyn přispívající ke globálnímu oteplování) vznikající provozem ale i tu, která vzniká výrobou nového auta. Výrobou jednotlivých náhradních dílů pro staré auto vzniká mnohem méně skleníkových plynů než výrobou celého nového auta a jde asi i o ekologickou stopu/zátěž způsobenou výrobou, přepravou a recyklací aut. Použitím MHD nebo ojetého auta je možno toto redukovat. Pokud člověk musí jezdit intenzivně autem, pak je asi na místě použít plyn nebo elektro-auto apod.?
Citáty: - "manufacturing an electric vehicle generates more carbon emissions than building a conventional car, mostly because of its battery, the Union of Concerned Scientists has found" - "manufacturing of a full-sized Tesla Model S rear-wheel drive car with an 85 KWH battery was equivalent to a full-sized internal combustion car except for the battery, which added 15% or one metric ton of CO2 emissions to the total manufacturing. ... this was trivial compared to the emissions avoided due to not burning fossil fuels to move the car. ... they took that into account too, and it's included in the 53% overall reduction." Zdroj: https://www.forbes.com/sites/quora/2016/04/22/the-carbon-footprint-of-tesla-manufacturing/ Z citátů výše mi vyplývá, že výroba elektro auta je stejně nebo více nákladná (co se týče CO2) než normální auto, ale po tom co se auto používá (a produkuje málo CO2) dosáhne elektromobil za svou životnost asi o 50% méně vyprodukovaného CO2 (skleníkový plyn) přičemž je započteno i CO2 vyprodukované výrobou auta, jeho baterie a dopravou paliva/elektřiny. Co se týče CO2 je asi elektro auto tedy lepší i když má navíc ten monočlánek. 50% redukce CO2 je znázorněna v tomto videu:
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru