dobré odpoledne, řeším poměrně kuriozní případ, proto bych se chtěla poradit jak postupovat dále. Kvůli změně příjmení jsem navštívila pobočku VZP a zažádala o vystavení nového průkazu pojištěnce. Paní byla velmi milá, vyhověla hned s tím, že mi nový průkaz přijde domů do 14ti dní. Je to již měsíc a nic se nestalo, proto jsem kontaktovala call centrum VZP, kde jsem se optala, kde vznikl problém. Načež pán mi řekl, že byl zadán na kontaktní adresu *******. Což ve mě lehce zatrnulo, protože se zmiňovanou adresou nemám a nikdy jsem neměla cokoli společného a že zásilka byla převzatá... pán samozřejmě nezapomněl dodat, že to je chyba pošty. Přitakala sem mu, protože jsem si říkala, že když něco posílám doporučeně, že pošta musí ověřovat totožnost a nejspíš v tomto pochybyla, nicméně pán mi řekl, že se to posílá obálkou do kaslíku. V tom případě to nechápu, jak mohou vědět, že zásilka byla převzatá a také jak můžou takovýhle doklad posílat obyčejnou poštou... Nicméně kartička pojištěnce se dostala do rukou mnou naprosto neznámých lidí (shodou okolností s Ukrajinskou příslušností), což by mne tolik neznepokojovalo, kdyby na ní nebylo mé rodné číslo. Jelikož dělám u státní složky, tak vím, co vše lze dohledat podle rodného čísla... a další věc je ta, že se bojím, aby si někdo na mne nevzal půjčku u nebankovní instituce. Vím, že v bance chtějí minimálně OP, ale u nebankovních institucí se bojím,ž e nic takového chtít nebudou a rodné číslo by jim stačit mohlo... nevím, zdali se toho dá nebo nedá nějak zneužít, když v ruce nemají nic jiného, každopádně pocit nic moc... toto pochybení mne velmi rozhořčuje a zajímalo by mne, jak se tohle může stát a zdali to řešit s pojišťovnou nějak víc než jim to pouze oznámit a nechat věc plavat... díky za názory.
|